Curriculum.nu (een groep leraren en schoolleiders) is bezig met het herzien van de kerndoelen en eindtermen omdat de huidige doelen niet meer up-to-date zijn. Digitale geletterdheid waaronder computational thinking wordt deel van het nieuwe curriculum.

 

Woensdag 18 april was ik een van de deelnemers bij de lerarenbijeenkomst over de concept-visie op digitale geletterdheid waarover de PO-raad het artikel “Curriculum.nu: een eerste blik op digitale geletterdheid” schreef.

 

Op 20 juni is de tweede sessie voor leerkrachten waar ik me ook voor aangemeld heb.

Ik vind het waardevol om dichtbij de “wieg” van het nieuwe curriculum (en zeker waar het digitale geletterdheid betreft) te staan en om in de gelegenheid te zijn en eventuele vragen hierover te kunnen stellen. De input van de aanwezigen wordt, net als bij de bijeenkomst van 18 april, doorgegeven aan het ontwikkelteam.

 

Het is uniek om van anderen hun zienswijze op digitale geletterdheid te horen en om zo samen met anderen mee te denken over en mede invloed te kunnen uitoefenen op het nieuwe curriculum.

 

Met de inzichten die ik door mijn deelname aan deze bijeenkomsten op doe, hoop ik anderen nog beter te kunnen helpen.

Bent u, of kent u iemand die hier graag meer over wil weten, neem dan gerust contact op.

Categorieën: Geen categorie