Op verzoek van de leerkrachten van Daltonschool Sint Joris in Borculo en in opdracht van Culturije verzorgden we, NatasUnik Lab (Natasja Hoekstra) en Het Fluoriet, vier keer twee weken groepsdoorbrekend aanbod op het gebied van computational thinking voor de groepen 3, 4 en 5.

We hadden acht opdrachten en activiteiten voorbereid die we over twee circuits verdeeld hadden. Tijdens de eerste van de twee lessen kregen de leerlingen eerst uitleg over de verschillende opdrachten en activiteiten en gingen daarna met een van beide circuits aan het werk. Bij de start van de tweede les konden de leerlingen meteen aan de slag met het circuit waaraan ze de voorgaande les nog niet toe waren gekomen.

De kinderen deden zo op eenvoudige manier onder andere ervaring op met: het lezen en uitvoeren van algoritmes, het zelf maken van algoritmes, decompositie en fouten opsporen en oplossen.

We hebben genoten van het doorzettingsvermogen en enthousiasme van de kinderen en van hoe er samengewerkt werd.

Team van Daltonschool Sint Joris en Culturije dank voor het vertrouwen en graag tot ziens!

#digitalegeletterdheid #computationalthinking #programmeren

Categorieën: Geen categorie