Na de keynote was de eerste workshopronde en na de lunch was de tweede workshopronde. Per workshopronde was er 2,5 u tijd ingeruimd. Er was dus de gelegenheid om echt even wat langer met / over iets aan de slag te gaan en beter geïnformeerd te worden.
Tijdens de workshops die ik volgde gingen we aan de slag met microbits en maakten we kennis met 10 manieren (tools) om leerlingen
games te laten maken.
Van mij hadden de workshops nog wel langer mogen duren
Aan het einde van de middag was er de gelegenheid om de stands op de beurs nog te bezoeken en om te netwerken.
Ik vermoed dat de 1000 aanwezigen net zo genoten hebben van deze dag als ik.
Om dinsdag “fris en fruitig” naar huis te rijden, bleef ik nog een nacht in Leuven.
Dinsdagochtend, vlak voor vertrek, heb ik de kans waargenomen om als “toerist” nog heel even een kijkje te nemen in een deel van het oude centrum.
De praktijkdag en Leuven: ik kom graag nog eens terug!
Begin april startte de Techniekweek Achterhoek die twee weken duurde. Tijdens de Techniekweek hebben NatasUnik Lab (Natasja Hoekstra) en Het Fluoriet hebben verschillende lessen op verschillende scholen in Gemeente Bronckhorst, Gemeente Oude IJsselstreek en Gemeente Lees meer…
Op verzoek van de leerkrachten van Daltonschool Sint Joris in Borculo en in opdracht van Culturije verzorgden we, NatasUnik Lab (Natasja Hoekstra) en Het Fluoriet, vier keer twee weken groepsdoorbrekend aanbod op het gebied van Lees meer…
Vanaf 18 maart was er twee weken de Techniekweek Liemers. Voorafgaand daaraan konden scholen uit diverse workshops of lessen kiezen. NatasUnik Lab (Natasja Hoekstra) en Het Fluoriet hebben tijdens de Techniekweek drie verschillende lessen op Lees meer…