Culturije nodigde NatasUnik en Het Fluoriet uit om een “escaperoom” voor de kinderen van groep 4 van Dr. Ariëns Daltonschool in Neede te verzorgen.

Bij deze workshop is er een koppeling tussen thema’s uit de plaatselijke geschiedenis en aspecten van computational thinking. Kinderen gaan met allerlei activiteiten aan de slag en leren zo op een vaak speelse manier meer over belangrijke concepten van (leren) programmeren. Dit aanbod is beschikbaar en geschikt voor alle groepen van het basisonderwijs.

Voorafgaand aan de workshop gaf de leerkracht aan dat er soms wat uitdagingen in deze groep zijn. Zowel de leerkracht als de workshopleiders waren blij verrast door hoe hard de kinderen werkten, hoe goed er samengewerkt werd, het doorzettingsvermogen van de kinderen en door de spanningsboog van de kinderen. Uiteraard leidde deze manier van werken er toe dat de kinderen aan het einde van de workshop met de verkregen hints de “sleutel” van de gezamenlijke eindopdracht ontdekt werd. Tot slot kregen de kinderen een certificaat.

Categorieën: Geen categorie